Det bästa med att komma hem från semestern

 
Exakt en vecka innan vi åkte tog min parfym slut. En lukt som jag efter noggrann undersökning, tester och personlig vägledning från personalen på Kicks kommit fram till och använt mig av i ett och ett halvt år, som jag fortfarande älskar och inte vill vara utan :P Det är en rätt dyr rackare, lilla flaskan kostar 550 spänn, så jag hade sett fram emot att köpa en ny stor flaska ända sen i våras när vi bokade resan. Så kommer man till Arlanda (stressigaste bilresan EVER för min del, delar av resesällskapet har inte bråttom fram alls) och den är slut i hyllan på den enda taxfreen jag hann rusa in på innan vi sprang(!) till gaten samtidigt som den stängde och vi var sist in på planet... PUST!
 
På hemresan kollade jag naturligtvis in Zakynthos flygplatstaxfree, men dom hade inte vare sig lukten eller märket i sortiment över huvud taget. Sad panda. Köpte Magnetism där iallafall för att komma hem med någon parfym jag gillar, det var dessutom erbjudande på den så jag var rätt nöjd.
 
TACK OCH LOV kom vi hem till en terminal där man kom åt taxfreen innan väskorna skulle hämtas ut, så jag fick tag på min älskade Viva la Juicy i stora taxfreeshopen på Arlanda :D Lyckan var fullständig :)
 
Förutom taxfreeshoppingen på flygplatserna förbokade jag lite dricka, så man klarar resten av året och helst lite till tänkte jag. Köp 4 betala för 3, dessutom riktigt bra priser.
 
Från de små grekiska butikerna köpte jag med massor av kryddblandningar för att kunna fortsätta avnjuta den otroliga grekiska maten (nu tack och lov på paleovis) en bit in på hösten :)
 
Och så en del presenter såklart... ^^
 

Kommentera här: